Dozen retour

We krijgen vaak de vraag of de dozen van @De Nieuwe Band retour mogen, dat staat tenslotte ook op de doos. Maar ik wil even kijken naar wat dit betekent:

1. Jij moet de doos bewaren, voorzichtig platmaken en dan retourneren aan je Haverpunt. Kans is groot dat je niet elke maand bestelt, of dat je het toch nog vergeet mee te nemen bij de volgende keer dat je de bestelling ophaalt.

2. Het Haverpunt moet de doos bewaren, en retour geven aan de transporteur als ze geleverd krijgen. De transportwereld wil geen "afval" mee terugnemen, en als ze het wel doen, is het maar de vraag of het terug bij ons komt. Sommige Haverpunten krijgen door ons zelf geleverd, dan zou het in principe kunnen.

3. Stel dat wij het mee retour nemen, dan moeten wij het in ons pakhuis bewaren, en de volgende maand mee teruggeven aan de transporteur van Odin (leverancier van het merk De Nieuwe Band).

4. De Nieuwe Band moet heel secuur de productstickers van de dozen halen, het plakband even zorgvuldig verwijderen, en kan het dan herbruiken.

Tijdens deze stappen kunnen de dozen ook kwijtraken, of kapot gaan

In de praktijk betekent dit dat de doos lang onderweg is,

1 maand bij jou thuis, 1 maand bij het Haverpunt, en 1 maand bij ons in het pakhuis

en heel veel extra kilometers aflegt

van jou naar Haverpunt                             5   kilometer
van Haverpunt naar Zutphen                  100 kilometer 
Zutphen - Marum                                    170 kilometer

totaal ongeveer                                       275 kilometer

En hoewel ik best graag extra moeite doe, weet ik niet precies of dit het waard is, jij?

De met een * gemarkeerde velden zijn verplichte velden.

Ik heb het privacy beleid gelezen.